Rok tramvajáka – 10. týden

Pondělí 2. 3. 2020

7/11 – 100 km

Dnes ráno mě čeká relativně bezproblémový ranní nástup těsně před šestou hodinou ranní na linku 7. Kvůli stále zavřené podemleté ulici Za ženskými domovy jezdí linka 7 a 21 alternativní trasou po Plzeňské a ulicí Radlickou. Naposledy si tento stav pamatuji v době zácviků v srpnu, kdy do Radlic jezdila linka 15. Měl jsem ji tehdy několikrát a nejradši jsem na celé směně měl ranní výjezd nebo večerní zatažení z Radlic manipulačně, bez cestujících a bez zastavování v zastávkách. Zdá se to možné trochu zvláštní, ale od kurzu jezdím tramvají jen ze zastávky do zastávky. Možnost si trošku vyjet a nestavět každou minutu je tedy velmi příjemná.

Dnes s vlakem 9388 manipulačně na Radlickou (foto vlastní)

Vlak na mě čeká před halou vozovny. Vše funguje v pořádku a já mám dost času si tramvaj před výjezdem alespoň vyfotit. Po výjezdu z vozovny prosvištím mnoho zastávek a před zastávkou Anděl musím z vozu vylézt a ručně si postavit výhybku vpravo do ulice Radlická. Doufám, že kolega za mnou si přestavené výhybky všimne a nezpůsobím sjetí vlaku.

V zastávce Laurová potkávám při výjezdu autobus linky 153, našeho nového partnera na kolejích v Radlicích (foto vlastní)

Směna je klidná, mám štěstí na čas výjezdu. První kolo na cestě z Radlic totiž ještě není žádný provoz a tak se jede velmi pohodlně. V druhém kole, což je někde mezi 8. a 9. ranní je to horší, ale tím setkání s kolonami končí. Větším problémem jsou snad jen bezohlední řidiči, kteří nerespektují značení na silnici a tak naprosto zbytečně brání v plynulém provozu. Posuďte sami:

Avie stojící na kolejích při výjezdu ze smyčky Černokostelecká. Řidič ani na opakovaný signál nezajel do volného pravého pruhu. (foto vlastní)

Jinak si poklidnou směnu na lince 7 užívám. Provoz na Radlické je sice opravdu nevyzpytatelný, občas zde není problém nabrat několik minut zpoždění kvůli navolení do světel z Radlické na Plzeňskou, ale to u linky 7 není takový problém. Pár minut zpoždění nikoho nezabije. S vlakem 9388 se mi jezdí moc pěkně a je fajn mít jednou za čas tramvaj s celovozovou reklamou pro ozvláštnění.

4 kola na lince 7 utekly jako nic (foto vlastní)

Úterý 3. 3. 2020

Úterý je mým volným dnem. Tedy, stále mám ještě hodinu ve škole – plavání v Hostivaři. Nejprve jsem si ráno udělal radost pěknou snídání, kterou ocenila i má kočka.

Chutná snídaně nastartuje úspěšný den (foto vlastní)

Co už mi ale nedošlo, bylo to, že na velké snídaně nejsem zvyklý a obzvlášť ne před výkonem, jakým lekce plavání u nás ve škole jsou. Stručně řečeno, nebylo mi moc dobře. Musel jsem většinu tréninku plavat volně a vyučující mi říkala, ať takovéhle nápady radši smetu ze stolu.

Aby toho nebylo málo, je dnešní den upršený, a tak, přestože mám v plánu návštěvu svého kolegy Roberta na výlukové lince 36 ve Vysočanech, vydávám se radši domů a pracuji na dalších školních projektech.

Středa 4. 3. 2020

Ve středu vstávám brzy a vydávám se na cestu na Vyšehrad. Se spolužákem Matějem zde testujeme únikovou hru Kletba Vyšehradu, kterou nám poskytl náš projektový partner, se kterým vyrábíme geolokační vzdělávací hru.

Součástí hry je i focení některých památek (foto vlastní)

Odpoledne mám nabitý program. Jako student Univerzity Karlovy jsem pozvaný do firmy Deloitte na studentský meetup, dnes s tématem Etika. Na začátku je teoretický úvod od několika předních odborníků společnosti a pak pracujeme v týmech na různých úkolech, které testují naše etické cítění. Večer se na otočku vydávám do Hybernské ulice na výuku Dopadů technologií na společnost a po jejím konci ještě dorazím na afterparty v Deloitte. Samozřejmě jen na chvíli. Zítra mě čeká práce.

Čtvrtek 5. 3. 2020

Upřímně, moc té práce není. Jsem vyslán na školení řidičů 1, kde se seznamujeme s BOZP (bezpečnost a ochrana zdraví při práci) a pak se jdeme celá skupina podívat na krátkou instruktáž k vozu Škoda 15T. Takové opakování ojedinělých situací, které mohou nastat. Čtyřhodinové školení je nakonec moc fajn a já se vydávám pěšky z Pankráce do města na oběd za svými bývalými kolegy.

Zajímavý pohled, na který jsem narazil při cestě ze školení (foto vlastní)

Pátek 6. 3. 2020

4/8 – 50 km

Jelikož mám až na výuku ruštiny pátek volný, přihlásil jsem se o vypadlou směnu na lince 4. Standardně z Motola vypravujeme jen jedno pořadí této linky, a to ráno a odpoledne ve špičce. Tu linku chytím většinou právě tak, že si ji najdu ve vypadlých směnách.

Vánoční tramvaj už bez ozdob na své konečné v ulici Minská, zastávka Čechovo náměstí (foto vlastní)

Zajímavé na lince 4 z Motola je to, že vyjíždí rovnou na Čechovo náměstí. Je tedy prvním vlakem v Minské ulici, kde je manipulační prostor pro linky končící na Čechově náměstí, tedy ještě před linkou 13. Když jsem jel poprvé z náměstí Míru směrem na Jana Masaryka, všiml jsem si přecházející důchodkyně. Ta světla na rohu s Blanickou ulicí znám, zelená pro chodce je hrozně krátká a tramvaje zde mají volno skoro okamžitě. Paní radši utekla zpátky na kraj vozovky, když mě tam viděla stát, tak jsem nelenil a vyšel za ní z kabiny. Řekl jsem jí, že klidně počkám a pomohl ji bezpečně přejít. Co vám budu povídat, měl jsem z toho asi tak stejně velkou radost jako babička. Navíc času jsem měl opravdu víc než dost a alespoň jsem mohl pomoci.

Popletené třináctky na Čechově náměstí (foto vlastní)

Vtipným zážitkem se stala situace, kdy kolega s linkou 13 vypravenou ze Strašnic zřejmě podjel kolegu s linkou 13 z Pankráce. Dostal se tak před můj vlak, i když měl stát za oběma z nás. Zachytí tedy kolegu z Pankráce při příjezdu na Čechovo náměstí z centra a požádá ho, aby se vydal Minskou ulicí v opačném směru a nástup cestujících tak proběhl v Moskevské. Ale co já? Mám tady za ním dalších 10 minut čekat? Po chvíli se mu zřejmě opět ozve dispečink, protože kolega na jejich pokyn z Minské vyjede, ale ne vlevo směr náměstí Míru, jak jsme zvyklí, ale zpět do výstupní zastávky Čechovo náměstí vpravo a já tak mám cestu volnou. Teď už mi nic nebrání vyrazit do vozovny.

9401 před zatažením do vozovny Motol (foto vlastní)

Sobota 7. 3. 2020

3/6 – 96 km

Tomuhle nebudete věřit. Úplnou náhodou dostanu od plánovače směnu za vozovnu Pankrác. Ještě navíc linku 3. A to ve víkendový den, kdy poprvé do provozu vyráží nové pražské vozy T2! Mám tedy tu radost se s jedním z nich každé kolo na Nádraží Braník setkávat.

Před výjezdem s typickým pankráckým vlakem (foto vlastní)

Ještě než na to ale dojde, zjišťuji, že je na víkend celkem rušný provoz. Při výjezdu z Pankráce pouštím v podjezdu pod vlakovou tratí sanitku, která mi navíc k mému překvapení poděkuje. Při cestě z Kobylis směrem do centra zastavuji v Zenklově ulici před nehodou dvou osobních aut na našich kolejích. Jelikož to byla asi zřejmě velká šlupa, má jedno z vozidel kompletně urvané kolo a nelze ho odstranit lidskou silou z kolejiště. Směr z centra se tedy uvolní, ale já stále stojím až do příjezdu hasičů. Ty už pomohou auto z kolejí dostat a já s asi patnácti minutovým zpožděním vyrážím směr Braník, celý natěšený na setkání s vozem T2.

Pan ředitel s tramvajačkou Kájou pózují před novým vlakem. Vedle můj dnešní vlak linky 3. (foto vlastní)

Nejenom premiéra v setkání s vlaky T2, ale poprvé se potkáváme osobně i s tramvajačkou Karolínou. Její práce si moc vážím a je super, že se můžeme vzájemně podporovat. Myslím, že její aktivita pomáhá lidem udělat si lepší obrázek na nás řidiče. Navíc je to fajn kolegyně, se kterou se hezky povídá. Přestávka v Braníku uteče jako nic a já opět vyrážím přes divoké sobotní centrum do Kobylis.

Neděle 8. 3. 2020

9/15 – 170 km

Dnešní směna by byla naprosto běžnou směnou na lince 9, kdyby nebyla výjimečně dlouhá, celkem 5 kol, a nenavštívil mě kamarád a dvorní fotograf @czech_transport. Naplánovali jsme hned několik míst, kde na mě počkal se svým hledáčkem a tak si můžete užít tuto pěknou sbírku z dlouhé nedělní směny.

Na konečných se míjím s kolegyní Pavlínkou, která běžně na lince 9 nejezdí. Od pondělí do pátku ji můžete potkat ráno na lince 7. Běžím jí tedy rychle před jejím odjezdem pozdravit a podaří se nám udělat si i společnou fotku. Večer při střídání se kolega diví, proč jsem měl tak dlouhou směnu a on si bere devítku jen na dvě a půl kola. Holt nám tak občas ty směny vyjdou. Já jsem si svých pět kol užil náramně, navíc jako každou víkendovou směnu v Řepích s občerstvením až do vozu. Děkuji mé drahé mamince.

Shrnutí

Tento týden naježděno celkem 416 km na čtyřech vlacích.

Jeden komentář u “Rok tramvajáka – 10. týden”

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *