Kurz – 9. týden

Co vám budu povídat. Poslední postupová zkouška byla pro většinu kurzu největším strašákem. Tramvajová síť v Praze má asi 600 zastávek, 25 denních a 9 nočních linek. Tohle všechno se po kurzistech chce umět.

Pilné studium je v kurzu třeba (foto vlastní)

Než se ale k pátku dostaneme, čekaly nás ještě další cvičné jízdy. V pondělí jsme měli kvůli Martinově absenci v předešlém týdnu opět jízdy na voze 14T, aby se na něm alespoň jednou během kurzu mohl svézt. Shodli jsme se, že se nám oběma líbil zatím nejvíce ze všech. V úterý jsme se už podruhé svezli na voze 15T a přeci jen byla jízda lepší než napoprvé. Mám pocit, že jsme prostě měli až příliš vysoko posazené očekávání a teď jsme do toho šli s tím, že se chceme s vozem co nejvíce sžít, a to se podařilo.

Nejzajímavějším dnem celého týdne ale byla překvapivě středa, den bez jízd. Byli jsme totiž pozvaní na prohlídku na centrálním dispečinku DP. V jednom dni jsme se seznámili s plánovači směn a s dispečery, kteří přijímají a zpracovávají hlášení od řidičů. Cítím k tomu týmu velký respekt, protože jsem za těch pár minut stihl zaznamenat, že jejich práce není vůbec jednoduchá a musí zvládnout řešit i několik událostí zároveň. Bylo skvělé vidět i na druhou stranu, komu to vlastně přes tu mušli v tramvaji volám a jak s mým hlášením dispečeři pracují.

Starší foto z provozního dispečinku DP, (autor: DPP, zdroj: Metro.cz)

Ve čtvrtek byl opět den jízd a my měli pro změnu opět netradiční vůz, tyristorku T3M. Hybrid mezi starými zrychlovači a novými T3R.P byl pro nás spíše zábavným zpestřením. Tolik těchto vozů v Praze už nemáme a pokud se na něj dostaneme jednou za rok, tak budeme rádi.

Občas se ty cvičky na Vápence štosují. Asi potřebují doplnit palivo!

Obávaný pátek je tady. Všichni si na poslední chvíli vyměňujeme moudra ohledně toho, jak si zapamatovat zastávky v odlehlých částech Prahy jako jsou Modřany nebo Libeň. Zkouška probíhá dle očekávání. Máme za úkol vyjmenovat trasu linky po zastávkách. Na vybraných křižovatkách jsme dotázání vyjmenovat všechny linky, které daným místem projíždí včetně těch nočních. Pár dotazů k tarifu PID a smluvním přepravním podmínkám a hotovo. Byl jsem venku ani ne za 20 minut, snad nejrychleji ze všech frekventantů. Uspěli jsme úplně všichni, což mi udělalo ohromnou radost. Abychom měli tento den ještě o něco pestřejší, navštívil nás ve vozovně Pankrác první sériově vyrobený vůz T3 připravený na komerční jízdu (má fotografie exteriéru a interiéru níže). Tomu říkám milý konec úspěšného týdne.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *