Kurz – 3. týden

Třetí týden kurzu řidičů tramvaje nebyl o moc jiný od toho předcházejícího, alespoň co se výuky v učebnách týče. Změny proběhly ve skupinách na jízdy. Jak jsme po zahájení jízd zjistili, náš instruktor Pavel odcházel na dovolenou a bylo jasné, že s ním nevydržíme dlouho.

Náš nejmodernější cvičný vůz ev. č. 5525, T3R.P v obratišti Vozovna Kobylisy. Právě za námi dorazila tramvaj „Vymlouvačka“.

Hned v pondělí jsem přemýšlel, jak asi tento týden bude vypadat. Věděl jsem, že ve středu budeme naposledy jezdit s naším instruktorem a už v pátek budu na voze s někým jiným. V pondělí ráno jsme si v rámci výuky pouštěli různá mírně nepříjemná videa, nehody tramvají z ulic Prahy. To, co následovalo, mě ale překvapilo. Zvažoval jsem několik variant dalšího vývoje v našich skupinách. Jak jsem říkal, v tuto chvíli nás bylo 13 frekventantů na sedm instruktorů, jedna kolegyně tedy jezdila sólo. Avšak můj tehdejší instruktor kurz opouštěl, tedy bylo jasné, že buď budeme jezdit ve třech s kolegyní, která doposavad jezdila sólo, anebo bude muset někdo kurz opustit. To druhé se stalo pravdou; Jeden náš kolega se rozhodl vzdát, ale nikomu nic neřekl, pouze vedoucímu školení. Takže po pár videích a ranním přezkoušení z pravidel silničního provozu nás navštívil lektor, který kolegu poprosil, ať si sbalí věci a šli spolu podepsat výpověď.

Kabina „nejmodernějšího“ vozu T3R.P ev. č. 5525. Všimněte si přidaného ručního řadiče a nového palubního počítače APEX. (foto vlastní)

Kolega se tedy s námi rozloučil a odešel. Voilà, „problém“ vyřešen. Nyní zůstalo 12 frekventantů na 6 instruktorů. Oproti mému očekávání jsem byl přiřazen k jinému instruktorovi, než bylo původně plánováno, a to k Mirkovi, se kterým už tou dobou jezdil můj kamarád Martin. Hned první společný den jsme vyvezli můj úplně první tramvajový vlak, stařičký zrychlovač T3, ev. č. 5502. Příjemným zjištěním pro mě bylo to, že jelikož ani instruktor, ani my dva nekouříme a jsme schopni si obstarat na půl dne svačinu, jezdíme téměř 8 hodin vkuse. Člověk tak najezdí až 2x více kilometrů, a to už je na pokrocích výrazně znát.

Náhodné setkání s druhým cvičným vozem na mostě Legií pod Petřínem (foto vlastní)

Páteční jízdy na „zrychlovači“ jsem si velmi užil. Zavzpomínal jsem na svou úplně první jízdu a objevoval s tramvají další neprozkoumaná místa Prahy. A teď malá reklama na další příspěvek. Další týden nás čeká jízda na nejnovějším voze pražské flotily, Škodě 15T a v pátek pro změnu noční jízdy. Už se moc těším.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *