Kurz – 10. týden – velké finále

A je to tady. Konec kurzu. Poslední týden byl celkově hektický. V pondělí nás čekalo opakování a organizace tohoto týdne. Zároveň k nám přišla návštěva z oddělení vytváření jízdních řádů. Dověděli jsme se, že při ideálním počtu 12 kurzistů jsme rozděleni napůl mezi dva dny státních závěrečných zkoušek ve středu a ve čtvrtek. Zkusili jsme si také identifikace základních závad ke zkoušce.

Úterý bylo tedy posledním dnem jízd, kdy jsme mohli opakovat znalosti potřebné ke státní závěrečné zkoušce. Ale to nebylo všechno. Abychom měli možnost nahlédnout do historie Dopravního podniku, u kterého jsme již během kurzu zaměstnaní, vzali nás instruktoři do muzea ve Střešovicích. Bylo moc fajn společně vyrazit za poznáváním, stala se z nás kurzistů celkem dobrá parta. Dokonce si už píšeme i na Facebooku!

Evoluce pražských tramvajových vozů

V muzeu jsem byl naposledy jako malý kluk a moc jsem si to nepamatoval. Díky znalostem načerpaným z kurzu už ale byla prohlídka o dost zajímavější, bylo skvělé porovnávat vozy mezi sebou a udělali jsme si i pěkné fotky.

Dobová reklama lákající na den pražských dopraváků a s nabídkou zaměstnání

Státní závěrečná zkouška

Středa byla pro první půlku z nás dnem D. Státní závěrečná zkouška se skládá ze tří částí. Nejprve se píše písemný test složený ze všech tří předcházejících zkoušek tedy předpisů, techniky a organizace dopravy. Druhou částí je simulace závady na voze T3R.P, její diagnostika a postup opravy. V této části jsme už všichni seděli na cvičném voze a po jednom vstupovali do přední části vozu a odpovídali na otázky. Poslední a nejdůležitější částí je samozřejmě jízda. Na voze jsme všichni společně a každý jde řídit na 20 minut ukázku své jízdy. Instruktor, který je členem zkušební komise (zbytek je vedení vzdělávání, pracovník z centrály DP a úředník drážního úřadu) oznamuje další trasu jízdy. Je potřeba dodržovat všechny předpisy a jet plynule jako s cestujícími. Hlavní je nejet špatnou trasu, pokyny jsou dávány podle linek, takže je kurzista už musí perfektně znát.

Sraz několika cvičných vozů v obratišti Špejchar

Nebudu vás dlouho napínat. Ve středu jsme uspěli všichni. Po zkoušce jsme si jeli vyzvednout oprávnění k řízení tramvajového vlaku na magistrát. Čtvrtek se až tolik nevyvedl. Jeden kolega bohužel sjel z trasy a musel zkoušku opakovat v pondělí. Naštěstí úspěšně. Naše první půlka zatím ve čtvrtek odešla do Ústředních dílen fasovat uniformy a ještě jsme si mohli jeden den zajezdit s cvičnou tramvají.

Na fasování uniforem je potřeba se dobře připravit. Dvě velké tašky jsou minimum.

Pátek už byl příjemný. Dostali jsme všechny osvědčení o ukončení kurzu. A zároveň svůj harmonogram zácviků bez cestujících. Poté jsme se všichni rozprchli směrem do svých vozoven, zde jsme se seznámili s našimi vedoucími a dostali naplánované další zácviky, už s cestujícími. O prvním týdnu po kurzu vám napíšu už brzy. Máte se na co těšit.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *